Elrätt Idébanken – nu med 160 smarta ellösningar för fastighetsägare

Nu har fastighetsägare 160 smarta ellösningar att välja bland i Elrätt Idébanken. Det är ett webbverktyg som kan liknas vid ett google för fastighetsägare som söker smart elteknik och energieffektiva lösningar till sin fastighet. Här finns allt från närvarostyrd belysning till elbilsladdare och solceller.

Allt tuffare klimatmål med tydliga krav på energieffektivisering ökar kraven på fastighetsägare. Genom projektet Elrätt har elbranschen gått i bräschen för detta och skapat sökmotorn Elrätt Idébanken för att förenkla processen för fastighetsägare att nå klimatmålen.

Samtliga eltekniklösningar i Elrätt Idébanken kommer från branschens ledande leverantörer. Idag finns det 160 lösningar, och nya tillkommer hela tiden. Sökmotorn fungerar på dator, mobil och surfplatta. I sökfunktionen finns även kontaktuppgifter till elektriker i närområdet som kan tekniken.

Via elratt.se kan man besöka den publika versionen av Elrätt Idébanken.

Elrätt Idébanken innehåller dessutom fakta och information som är anpassad för elinstallatörer och som bara är tillgänglig för medlemmar i Elrätt.

Tarja Häggmark, projektledare Elrätt
tarja.haggmark@elratt.se

tel: 08-762 74 71, 073-045 67 79

Elrätt är ett samarbetsprojekt mellan Installatörsföretagen, Sveriges Elgrossister SEG och Elrätt Leverantörerna med syfte att inspirera och visa möjligheterna med modern elteknik. Läs mer på elrätt.se.

Taggar:

Om oss

Elrätt är ett samarbetsprojekt mellan Installatörsföretagen, Sveriges Elgrossister SEG och de Elrätta Leverantörerna med det gemensamma syftet att informera om möjligheterna med modern elteknik. Elteknikbranschen är i förändring och många är inte medvetna om hur mycket kunskap som finns hos elteknikföretagen. Idag kan du få hjälp med allt ifrån eleffektivisering av din fastighet till att installera moderna styrsystem för belysning, värme och ventilation. Vi arbetar för att utveckla och stärka elteknikbranschen genom att erbjuda kunder trygga, effektiva och smarta lösningar. Vi kallar det kort och gott för Elrätt, www.elratt.se.