Smart elteknik ger enkla laddlösningar för elbilar

Enligt elbilsstatistik.se finns det idag över 45 000 laddbara fordon och antalet ökar varje månad. I takt med ökad försäljningen ökar också behovet av publika laddare. Dessutom kan privatpersoner nu få bidrag för installation av laddare för elbil. I Elrätt Idébanken finns smarta laddlösningar, allt från publika laddstolpar till hur man förvandlar bilvärmare till elbilsladdare.

Elrätt Idébanken är en sökmotor med förslag på lösningar och installationer inom alla tänkbara områden inom el och elteknik. Idébanken vänder sig framför allt till fastighetsägare och elinstallatörer. Här finns 175 smarta lösningar och det tillkommer nya varje vecka. Åtta av lösningarna är förslag på hur man enkelt kan skapa en laddstation för elbilar.

Laddlösningar för elbilar i Elrätt Idébanken:

Säkra elbilsladdaren och solcellsinstallationen med typ B jordfelsbrytare

Marknadsför och tjäna pengar på dina laddstationer

Laddstationer med bekymmersfritt ägande

Hemmaladdare för elfordon

Laddstationer för elbilar

Laddstolpar för publik användning

Flexibelt koncept för elbilsladdning

Förvandla bilvärmarcentralen till elbilsladdare

Till Elrätt Idébanken: elratt.se

För mer information:
Tarja Häggmark, projektledare Elrätt
tarja.haggmark@elratt.se

tel: 08-762 74 71, 073-045 67 79

Om Elrätt
Elrätt är ett samarbetsprojekt mellan Installatörsföretagen, Sveriges Elgrossister SEG och Elrätt Leverantörerna med syfte att inspirera och visa möjligheterna med smart elteknik. Läs mer elrätt.se.

Taggar:

Om oss

Elrätt är ett samarbetsprojekt mellan Installatörsföretagen, Sveriges Elgrossister SEG och de Elrätta Leverantörerna med det gemensamma syftet att informera om möjligheterna med modern elteknik. Elteknikbranschen är i förändring och många är inte medvetna om hur mycket kunskap som finns hos elteknikföretagen. Idag kan du få hjälp med allt ifrån eleffektivisering av din fastighet till att installera moderna styrsystem för belysning, värme och ventilation. Vi arbetar för att utveckla och stärka elteknikbranschen genom att erbjuda kunder trygga, effektiva och smarta lösningar. Vi kallar det kort och gott för Elrätt, www.elratt.se.

Snabbfakta