Emerse rekryterar i Stockholm – stärker säljorganisationen med ny Key Account Manager

Emerse växer så det knakar. Nu rekryteras Magnus Malmsten som ny Key Account Manager till Stockholmskontoret. Han kommer närmast från tidningen Vi i Villa och Bonnier Tidskrifter och ska främst fokusera på att hjälpa kunder med att ta fram programmatiska och lönsamma kampanjer. Magnus Malmsten har rekryterats som ny Key Account Manager. Han har tidigare erfarenhet från bland annat Bonnier Tidskrifter och tidningen Vi i Villa. Med sina erfarenheter kommer fokus framförallt ligga på att hjälpa kunder att ta fram lönsamma kampanjer via programmatisk annonsering.

– Det känns fantastiskt roligt att ha Magnus Malmsten på plats i Stockholm. Det finns en oerhört stor potential i marknaden och med Magnus erfarenhet, kreativitet och stora kontaktnät är jag övertygad om att vi inom en snar framtid kommer ha förmånen att hjälpa flera svenska företag till framgångs-rika kampanjer, säger Stina Larsson, försäljningschef i Sverige på Emerse.

Programmatisk videohandel bedöms öka explosionsartat och Institutet för reklam- och mediestatistik, IRM, förväntar sig en fortsatt stark tillväxt inom programmatisk handel i Sverige. Intresset för programmatisk annonsering ökar hos mindre och medelstora företag.

Under 2016 satte Emerse fokus på den svenska marknaden och nu märks en förändring i kundportföljen. Listan domineras fortfarande av internationella storföretag såsom Coca-Cola, LG och Emirates, men nu har de sällskap av både stora och mindre nationella aktörer såsom Haglöfs, Sova, Fonus och skidorten Hemavan Tärnaby.

– Med Emerse-tekniken når våra kunder sina målgrupper på sajter där de befinner sig. Vi kan både gå globalt men även oerhört smalt och nischat vilket gör att automatiserad                        annonsering lämpar sig för både små och stora företag, säger Stina Larsson.

Nyligen flyttade Emerse till större och bättre anpassade lokaler i centrala Lund, tvärs över från Domkyrkan, för att kunna fortsätta växa antalet medarbetare och ta nya kunder.

För ytterligare frågor var vänlig kontakta:

Stina Larsson, försäljningschef för Emerse i Sverige
070- 976 99 01 | stina.larsson@emerse.com

Emerse är ett snabbväxande svenskt företag verksamt inom programmatisk videoannonsering. Sedan starten 2007 har Emerse anlitats av välkända varumärken såsom Honda, Pizza Hut, Samsung, Mercedes, Coca-Cola, LG, Shell och Disney. Den egenutvecklade tekniska plattformen, baserad på avancerade algoritmer, har hjälpt både Barack Obama och New Yorks borgmästare Bill de Blasio till valsegrar och sedan två år tillbaka hanterar Emerse videoannonsering åt EU. Emerse ägs och drivs i huvudsak av grundaren Carl-Johan Grund. Sedan 2015 är även investeringsbolaget Spiltan storägare med ett innehav på 36 procent.
Mer information finns tillgänglig på www.emerse.com