Emirates är världens bästa flygbolag enligt resenärerna

Flygbolaget Emirates rankades som världens bästa flygbolag 2014 enligt en årlig undersökning som resesajten eDreams genomfört. Undersökningen bygger på över 90 000 recensioner från resenärer runt om i världen. Emirates fick högsta poäng i totalt fem kategorier och höga poäng i de flesta andra kategorier.

Varje år genomför eDreams, en av Europas största resesajter, en undersökning om vilket flygbolag som är bäst enligt resesajtens kunder. I den senaste undersökningen fick resenärerna ta ställning till en rad olika kategorier för att utse det bästa flygbolaget, bland annat underhållningssystem, bagagehantering och hur modern flotta bolagen har.

Emirates fick höga poäng i de flesta kategorier, med en genomsnittlig poäng på 4,24 av 5. Bolaget fick högsta poäng i följande fem kategorier; Renlighet/hur moderna flygplanen är, Bästa underhållningssystemet, Bästa servicen ombord, Bästa VIP-lounge och Bästa bagagehantering.

– Det här erkännandet från våra kunder är ett bevis på det hårda arbete och de investeringar som vi har gjort i vår produkt och vår service, både ombord på planen och på marken. Det här är den viktigaste bekräftelsen som vi kan få. Under 2014 tog vi emot 47 miljoner kunder världen över och vi arbetar ständig för att förbättra reseupplevelsen, från valet av resmål och de globala anslutningar som vi kan erbjuda, till servicen ombord och vårt världsomfattande nätverk av lounger. Vi är fast beslutna att fortsätta att erbjuda våra kunder en utomordentlig service i alla kategorier, säger Thierry Antinori, Executive Vise President Emirates Airline.

Emirates höjer reseupplevelsen

Topplaceringen i eDreams bekräftar att Emirates ligger i framkant när det gäller att utveckla sin produkt och service. Flygbolaget har investerat flera miljarder kronor för att höja kundupplevelsen, en viktig del har varit att förbättra teknologin ombord, exempelvis genom att börja erbjuda gratis Wi-Fi på bolagets alla 57 A380 och flera av deras Boeing 777, med målet att kunna erbjuda gratis Wi-Fi i hela flottan. Emirates har också fortsatt att förbättra sitt omfattande underhållningssystem ice, som nu erbjuder upp till 2 000 kanaler i alla klasser och över 400 filmer från hela världen.

Emirates har varit och fortsätter att vara, en ledare när det gäller att omdefiniera flygresor, och de samarbetar med tillverkare och leverantörer för att säkerställa att alla delar av kundupplevelsen lever upp till bolagets krav. Dessa samarbeten har bland annat resulterat i en lounge ombord och två exklusiva duschspan, som finns tillgängliga på A380. Emirates är världens största operatör av A380 och olika varianter av Boeing 777.

Resenärer i alla klasser kan njuta av gourmetmat och smidiga transfers i Emirates toppmoderna flygplatsnav i Dubai. I eDreams undersökning röstades flygplatsen i Dubai fram till en av världens bästa globala flygplatser.

Emirates flotta består av 231 flygplan och bolaget flyger för närvarande till 147 destinationer i 84 länder.

Mer om undersökningen: http://www.edreams.com/best-airlines/

För mer information och mediekontakter
Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se
Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, e-mail: elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 147 destinationer i 84 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 231 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 57 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 284 nya flygplan, till ett värde av mer än 138 miljarder US dollar.

Citat

Det här erkännandet från våra kunder är ett bevis på det hårda arbete och de investeringar som vi har gjort i vår produkt och vår service, både ombord på planen och på marken. Det här är den viktigaste bekräftelsen som vi kan få. Under 2014 tog vi emot 47 miljoner kunder världen över och vi arbetar ständig för att förbättra reseupplevelsen, från valet av resmål och de globala anslutningar som vi kan erbjuda, till servicen ombord och vårt världsomfattande nätverk av lounger. Vi är fast beslutna att fortsätta att erbjuda våra kunder en utomordentlig service i alla kategorier.
Thierry Antinori, Executive Vice President Emirates Airline