Emirates förbättrar tidtabeller för svenska resenärer

Emirates har under det senaste året lanserat flera nya destinationer och utökat avgångarna till befintliga destinationer. Detta innebär att svenskar som flyger med Emirates från Stockholm får betydligt bättre anslutningar i Dubai. Några av de populära destinationerna med förbättrad tidtabell är Nairobi i Kenya, Denpasar på Bali och Hanoi i Vietnam.

• Med endast två timmars mellanlandning i Dubai kan man nu flyga till Nairobi på drygt 13 timmar.
  • Resan till Denpasar tar totalt drygt 17 timmar med en mellanlandning i Dubai på endast två timmar.
  • Vietnams huvudstad Hanoi nås på 19 timmar inklusive en mellanlandning i Dubai.

Samtliga rutter trafikeras helt av Emirates populära Boeing 777-300ER flygplan.

Ytterligare destinationer som Emirates har lanserat under 2016 och 2017 är Cebu på Filippinerna, Yinchuan och Zhengzhou i Kina, Yangon i Myanmar samt Phnom Penh i Kambodja som börjar trafikeras den 1 juli 2017.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 156 destinationer i 83 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 258 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 95 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 217 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder dollar.