Emirates Group redovisar resultat för 2016-17

Emirates Group redovisar vinst för det 29:e året i rad med ett resultat på 2,5 miljarder AED (670 miljoner USD).

• Stadig tillväxt i linje med ökad kapacitet
  • Betydande investeringar i verksamheten med 13,7 miljarder AED (3,7 miljarder USD)

Emirates rapporterar vinst på 1,3 miljarder AED (340 miljoner USD)

• Intäkterna har varit stabila med 85,1 miljarder AED (23,2 miljarder USD), trots negativa växelkursförändringar på 2,1 miljarder AED (572 miljoner USD)

Dnata gör sin högsta vinst någonsin med 1,2 miljarder AED (330 miljoner USD)

• Rekordintäkter på 12,2 miljarder AED (3,3 miljarder USD) speglar fortsatt tillväxt där 66 procent av intäkterna kommer från internationella affärer.

För mer information, vänligen klicka här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 155 destinationer i 83 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 257 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 94 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 221 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder US dollar.