Emirates inför specialpriser för golfresenärer

Flygbolaget Emirates, som kopplar ihop människor och passioner globalt, inför extra förmånliga priser för resenärer med golfutrustning i samband med sitt sponsorskap av Nordea Masters. Om man flyger tur och retur från Stockholm till Dubai på en av Emirates dagliga avgångar blir priset för att transportera golfutrustningen endast 120 EUR.

Initiativet är en del av Emirates satsning inom sportsektorn och lanseras i samband med helgens stora golfmästerskap Nordea Masters 4-7 juni, där flygbolaget också är sponsor. Sponsorskapet är en del i flygbolagets internationella stöd av Europatouren som pågår fram till 2017.  Specialpriset för att resa med golfutrustning gäller max 10kg utöver den incheckade bagagevikten, vilken är 30kg i Economy Class, 40Kg i Bussiness Class och 50kg i First Class.

- Vi är väldigt glada över att kunna presentera den här nyheten för den svenska marknaden. Dubai är en attraktiv plats för golfentusiaster och vi vill underlätta för våra resenärer att resa dit och spela golf. Extra roligt är det att kunna lansera de här priserna i samband med Nordea Masters. Sportsponsorskap är sedan länge en viktig del i Emirates varumärkesstrategi, säger Emirates Sverigechef Björn Ekegren.

Dubai är en sex timmars bekväm flygresa från Stockholm och erbjuder enastående 18-hålsbanor och golfanläggningar av högsta klass, vilket gör den till en av världens finaste, året-runt-golfdestinationer. Några av Dubais banor är fullt upplysta och möjliggör även till spel när det är mörkt med Dubai Marinas skyline i bakgrunden.

”The race to Dubai” är en spännande puttingtävling, som Emirates tillägnar fansen i Europatouren, och erbjuder golfare chansen att vinna en resa till Dubai för att se finalen DP World Tour Championships i november. Puttingtävlingen kommer att genomföras på mer än 20 av de 24 tävlingarna som Emirates sponsrar under Europatouren. Den som får bäst poäng på varje tävling vinner en resa till Dubai.

Emirates ökar sin skandinaviska närvaro

Under 2011 lanserade Emirates sin första skandinaviska linje från Köpenhamn till Dubai, och 2013 startade det Dubai-baserade flygbolaget non-stoplinje från Stockholm. 2014 ökade Emirates ytterligare sin närvaro på marknaden när linjen från Oslo lanserades. I december 2015 kommer dessutom det prisbelönta flygbolaget som enda bolag att börja flyga med Emirates A380 från Köpenhamn.

För mer information och mediekontakt:

Elin Norlin, mobil 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates använder sin breda portfolio av sport och kulturella sponsorskap för att sammanföra och skapa upplevelser för människor världen över. Emirates är en av de ledande sponsorerna av golftävlingar globalt och är officiell flygbolagssponsor för 24 evenemang över hela världen. Som en partner till Europaturen, sponsrar flygbolaget 19 turneringar som till stor del utgör programmet för Europaturen och The Race to Dubai:

• BMW International Open (Germany)
  • BMW PGA Championship (England)
  • The DP World Tour Championship (UAE)
  • Alstom Open de France (France)
  • Maybank Malaysian Open (Malaysia)
  • South African Open (South Africa)
  • Nordea Masters (Sweden)
  • Lyoness Open (Austria)
  • The Irish Open (Ireland)
  • AAM Scottish Open (Scotland)
  • Portugal Masters (Portugal)

Förutom Europaturens internationella program, sponsrar Emirates Boeing Classic (USA) under PGA Champions Tour i USA, Emirates Australian Open, Australian PGA Championship (Australia-Australasian Tour), Thai Open (OneAsia & Japan Golf Tour) och Indonesia PGA Championship (Professional Golf Tour Indonesia, OneAsia Tour & Japan Golf Tour Organisation).

Citat

Björn Ekegren