Emirates introducerar Home Check-in i Dubai

- slipp incheckningsdisken och säkerhetskontrollen av bagaget på flygplatsen

Emirates presenterar ”Home Check-in”, en ny tjänst som gör det möjligt för passagerare att genomföra säkerhetskontrollen i hemmet, på kontoret, eller på hotellet, och i förtid skicka bagaget till flygplasten samt givetvis checka in på flygplanet. Tjänsten är tillgänglig i samtliga klasser på Emirates flygningar när passagerare reser från Dubai. Initiativet är en del av Emirates pågående engagemang för att tillhandahålla produkter och tjänster i världsklass.

Vid användning av den nya tjänsten ”Home Check-in” anländer ett ombud från Emirates till önskad plats, för att väga och märka bagaget, checka in passageraren samt utfärda boardingkort. På så sätt kan passageraren gå direkt till passkontrollen och därmed slippa incheckningsdisken och säkerhetskontrollen av bagaget på flygplatsen.

I dagsläget är tjänsten enbart tillgänglig i Dubai till en kostnad av 360 AED, cirka 840 kr, per resa samt max 7 väskor. Därefter tillkommer en kostnad på 35 AED, cirka 82 kr, per bagage. Passagerare kan boka tjänsten på emirates.com upp till 12 timmar före flygplanets avgång.

För mer information, vänligen se här.

Max Hansen, Spotlight PR. Telefon: 0720367004, E-mail: max.hansen@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2018 utnämndes Emirates till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards. Emirates flyger till 159 destinationer i 85 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 269 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 102 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 262 nya flygplan, till ett värde av mer än 103 miljarder US dollar.