Emirates lanserar nya kabiner till sin Boeing 777-flotta

Emirates presenterar uppgraderade interiörer för sina Boeing 777-plan, inklusive nya första klass-sviter med inspiration från Mercedes-Benz S-klass. Uppgraderingen innefattar även business- och ekonomiklass.

Första klass-sviterna har tagits fram i samarbete med Boeing, Rockwell Collins interior systems, Panasonic, Jacques Pierre Jean Design studio och Seattle-baserade designbyrån Teague. De mjuka lädersätena kan omvandlas till fullt nedfällbara sängar och kan försättas i så kallat ”Zero-gravity”-läge, inspirerad från NASA-teknik, som ger resenären högre komfort och skapar en känsla av viktlöshet.

Varje svit är dessutom utrustad med ett inspirationskit som innehåller en hudvårdskollektion från svenska Byredo, Hydra Active moisturising-pyjamas och skönhetsprodukter från Bulgari. Alla första klass-resenärer får dessutom exklusiva brusreducerande hörlurar för att kunna njuta av Emirates prisvinnande underhållningssystem ice på den nya 32-tums HD-skärmen som varje svit utrustats med.

Designen och formgivningen på business-sätena ombord på 777-planen har även de inspirerats av interiören på moderna sportbilar, med mjukt läder och ergonomiska huvudstöd. Även dessa säten omvandlas till fullt nedfällbara sängar och samtliga inkluderar en egen minibar.

Emirates har även gett sin ekonomiklass en uppfräschning med nya färgpaletter av grått och blått. Även sätena i ekonomiklass är ergonomiskt designade med huvudstöd i läder som har flexibla sidpaneler så att resenären kan vila huvudet på bästa sätt och vakna upp utvilad efter en lång flygning.

För mer information om samarbetet och de nya kabinerna, vänligen klicka här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 156 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 266 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 100 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 206 nya flygplan, till ett värde av mer än 83 miljarder dollar. För mer information besök www.emirates.se