Emirates och Real Madrid lanserar fototävlingen #HelloClasico

I en ny fototävling uppmuntrar flygbolaget Emirates och fotbollsklubben Real Madrid anhängare till klubben att visa sitt stöd för laget genom egna foton. Vinnaren belönas med en resa för två personer till Dubai Football Challenge som äger rum 30 december.

Deltagande supporters kan ladda upp sina bilder på sitt eget Facebook, Instagram eller Twitter-konto och tagga dem med @emirates och #HelloClasico. De kan också ladda upp bilderna på Emirates Facebooksida eller på emirates.com/helloclasico.

Priset är en komplett resa tillsammans med gäst ombord på Emirates till Dubai där en spännande upplevelse väntar under Dubai Football Challenge. Bland annat får resenärerna se sina favoritspelare möta AC Milan när Real Madrid för första gången spelar i Dubai. Matchen går på Sevens stadium, som tar mer än 40 000 åskådare.

Emirates är officiell huvudsponsor för Real Madrid och ser idrott och sport som mycket viktiga delar av sitt sponsorprogram.

För att delta:

www.emirates.com/helloclasico

Se tävlingsfilm här.

För mer information och mediekontakter

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, e-mail: elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 52 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar