Emirates ökar antalet avgångar från Stockholm

Emirates utökar antalet flygningar mellan Stockholm och Dubai med ytterligare tre avgångar per vecka.

Emirates har flugit mellan Sverige och Dubai sedan 4 september 2013. Flygbolagets satsning med fler flygningar från och till Sverige kommer nu att erbjuda svenska resenärer förbättrade flygtider och kortare mellanlandning i Dubai. Resenärer från Sverige kommer därmed att uppleva bättre anslutningar till och från bland annat populära destinationer i Östasien och Afrika. Den nya tidtabellen, med 2 dagliga flygningar på fredagar, lördagar och söndagar är en konsekvens av en ökande efterfrågan från svenska resenärer.

̶  Att vi utökar antalet flygningar mellan Stockholm och Dubai bekräftar vår fortsatta satsning i Sverige. Den svenska marknaden är väldigt viktig för oss och med två dagliga avgångar tre dagar i veckan möter vi behovet hos våra svenska resenärer under vintermånaderna ännu bättre, säger Björn Ekegren, Sverigechef på Emirates.

Resenärer från Sverige som åker med Emirates till populära destinationer som Ho Chi Minh, Colombo, Manila, Kapstaden och Durban får betydligt kortare mellanlandningar och snabbare anslutande flygningar. Detta gäller även resor till Auckland och en rad destinationer i Indiska Oceanen, såsom Mauritius, Maldiverna och Seychellerna.

För svenskar som vill åka på en weekend till Dubai innebär de nya flygningarna ännu bättre ankomst- och avgångstider under helgen. Svenska resenärer kan anlända till Dubai fredag morgon, med hela dagen framför sig och åka hem igen på söndag eftermiddag.

Den nya tidtabellen
Emirates nya avgång EK155 startar från Dubai den 8 december kl. 15.00 med ankomst 18.45 i Stockholm. Flight EK156 från Stockholm- Dubai avgår kl. 21.10 och ankommer kl. 06.30 dagen därpå i Dubai. De tre nya flygningarna kompletterar flygbolagets befintliga vintertidtabell, med den dagliga flygningen EK157 som avgår 08.10 från Dubai och ankommer 11.55 till Arlanda. Flight EK158 från Stockholm till Dubai avgår då kl. 13.35 och anländer 22.55.

Samtliga flygningar mellan Stockholm och Dubai trafikeras av Emirates populära Boeing 777-300ER flygplan i treklass-figuration. Som med alla Emirates-flygningar kommer passagerare kunna utnyttja det generösa bagageutrymmet på upp till 35 kg i Economy, 40 kg i Business Class och 50 kg i First Class. Passagerare som reser i First Class och Business Class får även tillträde till Emirates lounger samt tillgång till Emirates Chauffeur-drive service som kostnadsfritt tar dig till och från flygplatsen inom en radie på 60 km.

För mer information och biljettbokning, vänligen besök: www.emirates.se

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 157 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 259 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 96 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 215 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder dollar.