Emirates sänker priserna till populära destinationer under april

I april kan man boka billigare flyg till flera av svenskarnas favoritdestinationer i världen. Emirates erbjuder just nu extra låga priser i en specialkampanj om man reser mellan april och juni. Till Dubai kan man resa från 3 530 kr tur och retur, och till Sydafrika flyger man från 4 990 kr. Priserna gäller i Economy Class.

Dubai har seglat upp som ett av svenskarnas favoritresmål. Sol och värme året om, kultur, shopping och uteliv samt mängder av intressanta aktiviteter och sevärdheter som lockar. Emirates är det flygbolag som erbjuder direktflyg från Stockholm, service och komfort på högsta nivå i alla klasser. Allt detta till mycket lägre priser än vad många kanske tror.

Emirates erbjuder just nu sänkta flygpriser i Economy Class till flertalet mycket populära destinationer, bland annat till Dubai, Kapstaden och Johannesburg i Sydafrika, Bangkok i Thailand och Singapore.

– De här destinationerna tillhör de fem mest populära från Stockholm. Med bara ett stopp på vägen i Dubai erbjuder Emirates både högsta bekvämlighet och en snabb och prisvärd flygtransport till semesterparadiset, säger Björn Ekegren, Sverigechef för Emirates.

För att få det lägre priset krävs att man bokar biljetten mellan den 10-24 april och reser mellan 17 april och 16 juni. Resan ska vara avslutad senast den 10 juli. Stanna minst 3 dagar och som längst 1 månad. Biljetterna måste köpas minst 7 dagar i förväg. Viss rabatt för barn upp till 11 år.

Detta är ett urval av Emirates kampanjpriser 10-24 april:

Dubai 3 530 kr
Kapstaden 5 290 kr
Johannesburg     4 990 kr
Bangkok 4 400 kr
Singapore 4 950 kr

Se bifogat nyhetsbrev för aktiviteter och event som sker på de olika destinationerna under april och maj.

Ytterligare destinationer med sänkt pris under den här perioden är:
Kuala Lumpur, Beijing, Shanghai, Hong Kong, Tokyo, Delhi och Mumbai.

Priserna gäller i Economy Class.

För mer information och mediekontakter
Lars-Ola Nordqvist, mobil 070-689 11 20, lars@comvision.se
Elin Norlin, mobil 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 144 destinationer i 81 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 233 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 59 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 281 nya flygplan, till ett värde av mer än 135 miljarder US dollar.

Citat

De här destinationerna tillhör de fem mest populära från Stockholm. Med bara ett stopp på vägen i Dubai erbjuder Emirates både högsta bekvämlighet och en snabb och prisvärd flygtransport till semesterparadiset.
Björn Ekegren, Sverigechef för Emirates