Emirates satsar på framtidens golfspelare

Flygbolaget Emirates engagerar sig för att hjälpa unga golfare att få en kickstart på karriären. En återkommande satsning på proffslektioner för unga golfintresserade, Emirates Junior Golf Clinic, var en viktig del av flygbolaget Emirates sponsring av Emirates Australian Open i Sydney, ett av golfvärldens största och mest prestigefyllda tävlingsarrangemang.

I samband med tävlingen genomförde de framgångsrika proffsgolfarna Rory McIlroy och Aaron Badderley Emirates Junior Golf Clinic för 300 golfintresserade barn och ungdomar från Australiens ostkust.

Evenemanget utgör en del av flygbolagets långsiktiga satsningar på stöd åt olika former av ungdomsidrott i samband med större, internationella tävlingar, där golf är en av huvudsporterna. Emirates har varit sponsor för Australian Open i Sydney sedan 2009.

- Årets upplaga av Emirates Australian Open i Sydney är den tredje där Emirates är namnsponsor, och det är vi mycket stolta över, sade Barry Brown, som är ansvarig för bolagets kommersiella verksamhet i den östra regionen. Vi är särskilt glada över den lyckade satsningen på golfkliniken för 300 barn och ungdomar, Emirates Junior Golf Clinic.

Bilder:

EKOpen1: Golfproffset Aaron Baddeley under Emirates Junior Golf Clinic, som ägde rum under Emirates Australian Open in Sydney, Australien.

EKOpen2/3: Rory McIlroy undervisar 300 barn och ungdomar under Emirates Junior Golf Clinic, som ägde rum i samband med Emirates Australian Open i Sydney, Australien.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 134 destinationer i 76 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 26 av branschens modernas A38. Därutöver har Emirates lagt order på ytterligare 191 flygplan, till ett värde av mer än 46 miljarder kr.

För mer information besök www.emirates.com