Emirates SkyCargo framröstat till årets bästa flygfraktbolag

Emirates SkyCargo har framröstats till ”Air Cargo Carrier of the Year” vid den 20:e upplagan av Global Freight Awards.

Emirates SkyCargo är en av världens största flygfraktsaktörer med en flotta på över 250 “wide body”-plan, inklusive 15 plan som endast används till frakt (13 Boeing 777-F och två B747-400ERF). Emirates fraktverksamhet knyter samman fraktkunder vid 154 destinationer i 82 länder på sex kontinenter och nyligen öppnade Emirates en ny fraktrutt mellan Oslo och Dubai för att möjliggöra för exporten av fisk och skaldjur till resten av världen.

”Air Cargo Carrier of the Year” är inte det första pris som Emirates SkyCargo tilldelats i år. Tidigare under 2016 har verksamheten uppmärksammats i en rad tävlingar och utnämningar:

• ‘Overall Carrier of the Year’ vid Payload Asia Awards i Hong Kong
  • ‘Best Air Cargo Carrier-Middle East’ vid 2016 Asian Freight, Logistics and Supply Chain (AFLAS) Awards i Shanghai
  • ‘Best Cargo Airline Middle East 2016’ vid World Air Cargo Awards i London
  • ‘Diamond Award’ vid Air Cargo Excellence Awards 2016 i Berlin

Läs mer om Emirates SkyCargos senaste pris här

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 154 destinationer i 83 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 247 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 85 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 234 nya flygplan, till ett värde av mer än 112 miljarder US dollar.