Emirates SkyCargo lanserar ny lösning för temperaturskydd

Emirates SkyCargo, världens största flygfraktbolag, introducerar nu ett nytt vitt skyddsöverdrag som tagits fram i samarbete med DuPont. Utrustad med DuPonts material Tyvek® Xtreme ™ W50 kan nya White Cover Xtreme erbjuda ett förbättrat skydd för temperaturkänsligt gods under varma, kalla och fuktiga väderleksförhållanden. Lanseringen mot kunder inleds i slutet av augusti 2017.

Förnyar samarbetsavtalet
Emirates SkyCargo och DuPont har skrivit ett avtal om att utveckla nya lösningar för temperaturskydd, i synnerhet termiska överdrag till flygfraktsindustrin. Avtalet har nu förlängts med ytterligare två år fram till maj 2019.

För mer information om Emirates nya temperaturlösning, vänligen klicka här

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 157 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 259 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 96 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 215 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder dollar.