Emirates utökar A380-flygningar till Christchurch, Auckland och Doha

Emirates uppgraderar sina A380-flygningar och erbjuder nu fem dagliga A380-flygningar mellan Dubai och Nya Zeeland samt en daglig A380-flygning mellan Dubai och Doha.

Med start 31 oktober flyger Emirates en daglig 16 timmar non-stop A380-flygning mellan Dubai och Auckland (en linje som tidigare trafikerades av en Boeing 777-200LR), en daglig A380-flygning mellan Dubai och Christchurch (en linje som tidigare trafikerades av en Boeing 777-300ER), samt tre A380-flygningar mellan Dubai och Auckland med mellanlandningar i Sydney, Melbourne och Brisbane. Emirates är det enda flygbolaget i världen som erbjuder schemalagda A380-flygningar till och från Nya Zeeland året om.

Den 1 december uppgraderar Emirates även en av sina nio dagliga flygningar mellan Dubai och Doha med en Airbus A380. Flyglinjen mellan Dubai och Doha är Emirates mest trafikerade rutt i bolagets nätverk. Efterfrågan till Doha ökar ständigt och bara sedan januari 2016 har Emirates flugit över 700 000 passagerare på denna linje.

För mer information och bilder om Emirates uppgraderingar till Nya Zeeland och till Doha.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 154 destinationer i 82 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 250 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 85 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 235 nya flygplan, till ett värde av mer än 114 miljarder US dollar.