Emirates utökar sina dagliga flygningar till Brisbane

Emirates utökar sina avgångar till Brisbane i Australien. Från och med den första december 2017 erbjuder flygbolaget resenärer tre dagliga flygningar från Dubai till den australienska staden.

Rutten kommer att trafikeras av en Boeing B777-200LR i tre-klass-konfiguration med åtta säten i första klass, 42 säten i business och 216 säten i ekonomiklass. Emirates ökar därmed sin kapacitet mellan Dubai och Brisbane med 3 724 säten i veckan.

För mer information om Emirates flygningar till Brisbane, vänligen klicka här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 155 destinationer i 83 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 257 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 94 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 221 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder US dollar.