Flygbolaget Emirates höjer kvinnor till skyn

Som allra första flygbolag stödjer Emirates Airlines radiokanalens Mix Megapols succétävling ”Mix Megapols Tjejplan 2015”. För Emirates, som verkar för att koppla ihop människor, möten och kulturer, är detta en självklar satsning då det är för många av kvinnorna allra första mötet med Dubai.

Flygbolaget Emirates satsar på kvinnor som en stark målgrupp och är i år huvudsponsor till en av Sveriges största tävlingar, Mix Megapols Tjejplan 2015, som går av stapeln för nionde året i rad. Tävlingen förväntas få in över 40 000 nomineringar och radiokampanjen pågår mellan 14 september och 13 oktober.

Den 9 oktober lyfter ett stort gäng lyckliga vinnare med Emirates Boeing 777-300 från Stockholm Arlanda till Dubai där fullspäckade dagar väntar. Alla kvinnor som är med på planet har blivit nominerade till resan och sedan särskilt utvalda av en jury.

– Att flyga med Emirates till Dubai är en härlig upplevelse i sig med gourmetmat och hög kvalitet på servicen. En perfekt början på den här spännande resan, och vi är väldigt glada att välkomna alla dessa välförtjänta vinnare ombord och hoppas på att kunna ge dem en oförglömlig flygupplevelse med oss, säger Björn Ekegren, Sverigechef för Emirates.

Ombord på flygplanet kommer vinnarna att upptäcka bekväma och rymliga säten med längre benutrymme, och under resan kan de luta sig tillbaka för att bli serverade gourmetmat och vin i ekonomiklass, ta del av det stora utbudet i det prisbelönta underhållningssystemet ice, med över 2 000 kanaler av film, tv, musik och spel att välja mellan.

Emirates är ett av världens modernaste, mest spännande och snabbast växande flygbolag, och flyger till över 140 destinationer på sex kontinenter från flygnavet i Dubai. Bolaget har den yngsta flottan av stora kommersiella passagerarflygplan, med en genomsnittsålder på 6,5 år. Emirates startade sitt non-stopflyg till Dubai från Sverige i september 2013. De flyger dagligen från Stockholm Arlanda till Dubai på bara 6 timmar med en Boeing 777-300, ett modernt wide-bodyplan.

Resan kan följas på Mix Megapols officiella kanaler Facebook och Instagram samt under hashtagen #flygemirates.

För mer information och mediekontakter:
Lars-Ola Nordqvist, mobil 070-689 11 20, lars@comvision.se
Elin Norlin, mobil 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till över 140 destinationer i 81 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 238 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 66 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 74 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 270 nya flygplan, till ett värde av mer än 128 miljarder US dollar.

Citat

Att flyga med Emirates till Dubai är en härlig upplevelse i sig med gourmetmat och hög kvalitet på servicen. En perfekt början på den här spännande resan, och vi är väldigt glada att välkomna alla dessa välförtjänta vinnare ombord och hoppas på att kunna ge dem en oförglömlig flygupplevelse med oss.
Björn Ekegren, Sverigechef för Emirates