Motorkändisen Jeremy Clarkson frontar Emirates nya reklamfilm

Emirates släppte i går en ny reklamfilm om bolagets nya Boeing 777-första klass-sviter som lanserades under öppningsdagen av Dubai Air Show. Reklamfilmen frontas av ingen mindre än motorkändisen Jeremy Clarkson.

– Jeremy Clarkson är ett av motorvärldens mest kända ansikten. Vi kände att han skulle passa perfekt för denna kampanj, i synnerhet eftersom våra nya första klass-sviter har inspirerats av Mercedes-Benz S-Class. Produkten i sig är en innovativ och omvälvande förändring som höjer ribban inom kundupplevelsen ombord, säger Boutros Boutros, Emirates’ Divisional Senior Vice President för Corporate Communications, Marketing och Brand.

Emirates nya första klass-sviter är branschens första flygplanssviter som helt kan stängas med skjutdörr som når hela vägen upp till kabintaket. Varje svit har en egen 32-tums HD-skärm som innehåller över 2 500 kanaler som ingår i Emirates underhållningssystem ice.

Emirates nya första klass-sviter kommer att finnas tillgängliga med start 1 december.

För mer information om Emirates nya första klass-sviter, vänligen klicka här.

För att komma till kampanjsidan, vänligen klicka här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 156 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 266 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 100 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 206 nya flygplan, till ett värde av mer än 83 miljarder dollar. För mer information besök www.emirates.se