Specialpriser till nyår i Emirates globala kampanj

Nytt år och nya äventyr. Flygbolaget Emirates lanserar idag sin efterlängtade globala kampanj som erbjuder lägre biljettpriser till flera populära destinationer under en begränsad period. Kampanjen ska inspirera och uppmuntra resenärer att utforska nya destinationer eller resa tillbaka till sina favoritstäder.

Nu kan reslystna se fram emot nya äventyr i Emirates växande globala nätverk genom ett tidsbegränsat specialerbjudande på biljetter i Business och Economy Class. Biljetterna måste köpas mellan 28 december 2015 och 10 januari 2016 för att resa mellan 9 januari 2016 och 30 november 2016.

All inclusive-biljetter i Business Class från Sverige börjar på 16 300 kr till Asien och 19 650 kr till Mellanöstern.

– Vi vet att många redan har börjat fundera på sina resplaner för 2016, och vi är glada över att kunna bidra med lite mer inspiration och motivation för att hjälpa till att förverkliga deras planer och drömmar, säger Björn Ekegren, Emirates Sverigechef.

Han fortsätter:

– Vårt globala nätverk, som sträcker sig över sex kontinenter, erbjuder något för varje resenär. Genom att vi nu kombinerar det breda utbudet av destinationer med specialpriser så ger vi alla blivande resenärer fler tilltalande alternativ. Dessutom så innebär en resa med Emirates också att resenären får uppleva branschens bästa komfort ombord på våra moderna jetplan och den prisbelönta servicen från vår trevliga kabinpersonal.

Prisexempel från Stockholm:

Destinationer Priser i Economy Class* Priser i Business Class*
Dubai 3 620 kr 19 650 kr
Bangkok 4 995 kr 16 300 kr
Singapore 5 420 kr 19 330 kr
Malé 6 400 kr 20 370 kr
Tehran 3 730 kr 21 050 kr

Emirates flyger till 150 destinationer i 80 länder. Äventyrliga globetrotters kan nu utforska bolagets senaste destinationer som har lanserats under 2015: Bali, Multan, Orlando, Mashad och Bologna. Från den 1 februari 2016 flyger bolaget till Panama City, det blir Emirates första anslutning i Centralamerika. Från den 3 maj 2016 kommer flygbolaget även att utöka sina linjer till Kina med flyg till Yinchuan och Zhengzhou.

Emirates erbjuder högklassig service ombord med internationell kabinpersonal med 130 nationaliteter och som talar över 60 språk. Emirates prisvärda kvalitetsprodukter innefattar bland annat helt fällbara fåtöljer i Business Class, de största tv-skärmarna i världen i Economy Class på 13,3 tum och upp till 2000 kanaler i bolagets prisbelönta underhållningssystem, ice Digital Widescreen.

Passagerare som reser med barn kan dra nytta av det omfattande familjeerbjudandet som exempelvis innebär prioriterad ombordstigning på alla flygplatser, särskilda barnmenyer, noga utvald barnunderhållning på ice och exklusiva leksaker och unika aktivitetsväskor från Lonely Planet.

Bolagets unga och miljövänliga flotta består av enbart wide body-flygplan – flertalet är av den populära modellen Boeing 777 och 71 är den berömda Airbus A380.

För mer information om Emirates, exempelvis om hur man bokar flyg och en fullständig förteckning över villkoren, kontakta din resebyrå eller besök emirates.se.

*Lokala regler och villkor gäller. Alla priser är frånpriser.

För mer information och mediekontakter
Elin Norlin, mobil 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 150 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 245 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 71 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 259 nya flygplan, till ett värde av mer än 122 miljarder US dollar.

Citat

Björn Ekegren, Emirates Sverigechef