EMOTRA AB: Sista dag för handel i BTA

I juni 2017 genomförde EMOTRA AB (”Emotra”) en företrädesemission av aktier, i vilken även allmänheten gavs möjlighet att teckna aktier. Genom företrädesemissionen nyemitterades 4 184 399 aktier. Sista dag för handel med BTA (Betald Tecknad Aktie) är den 20 juli 2017 och stoppdag är den 24 juli 2017.

4 184 399 aktier har registrerats hos Bolagsverket och dessa beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 26 juli 2017. Efter registrering hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i Emotra till
13 702 259 stycken och aktiekapitalet uppgår till 2 534 917,92 SEK.

Finansiell rådgivare
Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare till Emotra i samband med företrädesemissionen.

För frågor relaterade till nyemissionen, vänligen kontakta:
Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se