SJ Data sluter nytt avtal med MSC

SJ Data sluter nytt avtal med MSC SJ Data har förlängt sitt ramavtal med IT-företaget MSC till att gälla ytterligare ett år. Avtalet avser konsulttjänster inom områdena systemutveckling och drift. Resor och transporter är ett är ett branschområde där MSC har lång och gedigen erfarenhet, säger Stellan Nilsson, konsultchef på MSC. Vi tror att detta har haft stor betydelse för SJ Datas val. MSC är en komplett IT-partner som utvecklar affärslösningar för den digitala och mobila framtiden. Kompetensområden är Internet och mobilt Internet, systemintegration, nätverk och kommunikation samt utbildning. Vi marknadsför även informationssystemet Akutliggaren samt produkterna SQLMover, Faxination och ForeCast. Kunderna finns främst inom branscherna bank och finans, telekom, försäkring samt resor och transporter. Bolagets kvalitetssystem är ISO 9002-certifierat. I maj 1998 noterades B-aktien vid Stockholms fondbörs O-lista. Nettoomsättningen 1998 uppgick till 100 mkr. Under 1999 var tillväxten fortsatt god och resultatet positivt. För närvarande har MSC drygt 130 anställda. För ytterligare information kontakta Stellan Nilsson, konsultchef, på tel. 08-446 55 02 Muazzam Choudhury, VD på tel. 08-446 55 06 Se även www.msc.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00350/bit0002.pdf