• Empire AB/

Empire tecknar distributionsavtal för egna varumärket C3 Scandinavian Lifestyle i Danmark.

Empire Sweden AB har idag, skrivit distributionsavtal för den Danska marknaden med Albaline AS gällande det egna varumärket C3. Empire har tidigare lagt ned det danska försäljningskontoret som en del i förändringsarbetet och detta avtal möjliggör fortsatt försäljning i Danmark.

Albaline är en väl etablerad distributör med en 20-årig erfarenhet av det Danska affärsklimatet och representerar idag varumärken som BaByliss, BaByliss pro, Panasonic, Lexon, Bentley, Morphy Richards och numera också C3 Scandinavian Lifestyle.

”Vi ser fram emot att långsiktigt bygga varumärket C3 även på den Danska marknaden genom detta samarbete med en av de mest etablerade lokala distributörerna. Det är vår förhoppning att på detta sätt öka våra volymer och närvaro i Danmark. C3 syftar som Nordiskt varumärke att med stor flexibilitet snabbt kunna möta våra återförsäljares och framförallt konsumenternas behov. Vi välkomnar Albaline in i C3:s familj.”, säger Ulf Bork, VD Empire.

För mer information, kontakta:

VD Ulf Bork, ulf.bork@empirenordic.com tfn: +46-733 596 871

:
Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsumentmarknaden. I sortimentet ingår hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärkena C3, BaByliss, Cuisinart, GreenPan, HoMedics, The House of Marley, Revlon och Salter. Sedan 1997 har Empire marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3.Empire är listat på NASDAQ OMX First North Premier. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503015 50, är Bolagets Certified Adviser och Likviditetsgarant.

Empire Ab (publ)

SE- 111 56 Stockholm