Kommuniké från bolagsstämma i Empire

Stämmans beslut

Bolagets resultat- och balansräkningar fastställdes och årsstämman godkände styrelsens förslag att ingen utdelning lämnas till aktieägarna för räkenskapsåret 2013.

Styrelsen och vd beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2013.

Antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter bestämdes till 3 respektive 0. Antalet revisorer bestämdes till 1.

Styrelsearvoden beslutades att ändras mot föregående år och uppgår till sammanlagt 0 kronor.

Till styrelseordförande valdes David Rönnberg (omval) och till styrelseledamöter Ian Wachtmeister (omval) och Bengt Stillström (omval).

Anders Meyer valdes som revisor (omval).

Styrelsen bemyndigades, liksom tidigare år, att fram till nästa årsstämma, fatta beslut om att öka bolagets aktiekapital med högst 600 000 kronor, genom en riktad eller annan nyemission av högst 2 miljoner aktier.

För ytterligare information, kontakta Ulf Bork, VD +46 733 596 871

Om Empire:

Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsumentmarknaden. I sortimentet ingår hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärkena C3, BaByliss, Cuisinart, GreenPan, HoMedics, The House of Marley och Salter. Sedan 1997 har Empire marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3.Empire är listat på NASDAQ OMX First North Premier. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-503015 50, är Bolagets Certified Adviser och Likviditetsgarant.

Empire

Kungsgatan 37, 2tr