Meddelande om nytt datum för årsstämma i Empire AB (publ)

Empire AB (u.n.ä till Kakel Max AB (publ)) har beslutat att skjuta upp årsstämman avseende räkenskapsåret 2016 för att ge tid för det omvända förvärvet att träda i kraft.

Nytt datum för årsstämma i Empire AB (u.n.ä till Kakel Max AB (publ)) är 15:e juni 2017.

Kallelse sker i nästa vecka.

Om Kakel Max Holding

Kakel Max är ett holdingbolag för verksamheter, tankar och idéer som berör kakel, klinker och natursten. Bolaget har sitt ursprung från Östervåla, norr om Uppsala, där verksamheten grundades 1987 av Lars-Arne Larsson och Robert Jansson. Deras kunnande om produkter och plattsättning tillsammans med ett intresse för företagande lade grunden för verksamheten. Därefter har butiker öppnat i Uppsala, Gävle, Sollentuna och Årsta. Under 2016 omsatte Kakel Max Holding cirka 101,8 miljoner kronor med ett rörelseresultat om cirka 7,5 miljoner kronor.

För mer information om Kakel Max Holding se www.kakelmax.com.

För ytterligare information, kontakta:

Ulf Bork, VD Empire AB
ulf.bork@empirenordic.se

+46733596871

Denna information är sådan information som Empire AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 5maj kl. 16,00 CET.

Kort om Empire:
Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsumentmarknaden. I sortimentet ingår hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärkena C3, Valera, HoMedics och Salter. Sedan 1997 har Empire marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Empire är listat på Nasdaq First North Premier. Mangold Fondkommission AB, telefon 08-5030 15 50, är Bolagets Certified Adviser.