Endomines avser ansöka om en parallellnotering av aktierna på NASDAQ OMX Helsinki

Endomines meddelar sin avsikt att ansöka om parallellnotering av aktierna på NASDAQ OMX Helsinki. Bolagets aktier handlas för närvarande på NASDAQ OMX Stockholm och kommer att fortsätta göra så även efter det att parallellnoteringen på NASDAQ OMX Helsinki genomförts. Bolagets ambition är att parallellnoteringen ska vara genomförd under andra kvartalet 2013.

För mer information vänligen kontakta
Markus Ekberg, verkställande direktör, telefon + 358 40 706 48 50

_______________________________________________________________________________________
Detta pressmeddelande innehåller sådan information som Endomines AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 mars 2013 kl. 08:45 svensk tid.

Om Endomines AB

Endomines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsbolag som inlett produktionen i sin första guldgruva i östra Finland i februari 2011. Gruvan ligger i anslutning till den cirka 4 mil långa guldpotentiella Karelska Guldlinjen utefter vilken Endomines kontrollerar alla hittills kända guldförekomster.

Bolagets affärsmetoder och gruvverksamhet grundar sig på hållbara värderingar och på att minimera miljöpåverkan.

Endomines tillämpar SveMin:s och FinnMin:s gemensamma rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Endomines har valt att redovisa mineraltillgångarna och mineralreserverna enligt JORC-koden, som är en internationellt accepterad kod för rapportering av mineraltillgångar och mineralreserver i den australiska regionen.

Endomines AB är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm: [ENDO.ST]. Pareto Öhman AB är bolagets Likviditets-garant.

Läs mer om Endomines på www.endomines.com