Björn Westberg utsedd till ny CFO för Enea

Stockholm, Sverige, 6 juli 2018 – Enea® (Nasdaq Stockholm: ENEA) meddelar idag att Björn Westberg har blivit utsedd till ny CFO för Enea. Han arbetar idag som CFO på det noterade bolaget Bonesupport och kommer att börja på Enea i december 2018. Fram till dess kommer Håkan Rippe att fortsätta som interim CFO.

Björn Westberg är en erfaren CFO. Innan Bonesupport arbetade han i tio år som CFO för Recipharm - en av världens största läkemedelskontraktstillverkare. Innan dess var han CFO för det listade mjukvaruföretaget Jeeves. Tidigare har han också haft ledande och internationella roller inom AstraZeneca.

”Jag är mycket tillfreds med att ha funnit en CFO som har både en gedigen och relevant finansiell bakgrund, men också en person som jag är övertygad om kommer att addera stort värde till vårt internationella ledningsteam och verksamhet framöver.” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Enea.

För mer information besök www.enea.se eller kontakta:

Anders Lidbeck, VD & koncernchef

E-post: anders.lidbeck@enea.com

Julia Steffensen, Executive Assistant

Telefon: 070 971 03 33

E-post: julia.steffensen@enea.com

Enea utvecklar mjukvara som utgör en grundkomponent i det uppkopplade samhället. Vi tillhandahåller lösningar för mobil trafikhantering, nätverksvirtualisering och trafik-klassificering, tillsammans med inbyggda operativsystem och tjänster. Nätverksoperatörer, systemintegratörer och utrustningstillverkare förlitar sig på Enea när man skapar världsledande lösningar och tjänster. Varje dag kommunicerar tre miljarder med hjälp av de produkter som Enea har levererat. Enea är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information: www.enea.com

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2018 Enea AB.