Enea får konsultuppdrag av Honeywell i ett amerikanskt flygplansprojekt

Stockholm, 10 oktober, 2007 - Enea (Nordic Exchange/Small Cap/ENEA), som är en världsledande leverantör av mjukvara och tjänster för nätverk, har fått ett konsultuppdrag värt 7 miljoner kronor ($1.1 MUSD) av amerikanska Honeywell, en av världens största underleverantörer inom den amerikanska flygindustrin.

”I nästan fyrtio år har Enea varit en ledande leverantör av kritiska säkerhetssystem för försvars- och flygindustrin” säger Eneas vd och koncernchef Johan Wall. ”Genom att utnyttja vår expertis inom elektroniska system, mjukvara, processer och verktyg har Enea hjälpt tillverkare över hela världen att minska risken, kostnaden och tiden för att leverera högkvalitativa, högtillgängliga, säkerhetskritiska system. Att Enea nu har blivit vald av Honeywell för ett stort amerikanskt flygplansprojekt visar att vår amerikanska konsultverksamhet fortsatt håller en mycket hög kvalitet.”
Projektet har påbörjats och kommer att fortgå under resten av året.