Enea noterar obligationer på Nasdaq Stockholm

Som tidigare kommunicerats har Enea AB (publ) (“Enea” eller ”Bolaget”) ansökt om upptagande till handel av obligationer på Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har godkänt Eneas ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i obligationerna är den 4 maj 2018.

Den 26 februari 2018 offentliggjorde Enea att Bolaget emitterat ett seniort, icke säkerställt obligationslån om 500 miljoner kronor med en rörlig ränta om Stibor 3M + 5,25%, med förfall i mars 2021. Den 2 maj 2018 offentliggjorde Enea ett prospekt och meddelade att Bolaget ansökt om upptagande till handel av obligationerna vid Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har godkänt Eneas ansökan om upptagande till handel och första dag för handel är den 4 maj 2018.

För mer information besök www.enea.se eller kontakta:

Anders Lidbeck, VD & koncernchef

E-post: anders.lidbeck@enea.com

Julia Steffensen, Executive Assistant

Telefon: 070 971 03 33

E-post: julia.steffensen@enea.com

Enea utvecklar mjukvara som utgör en grundkomponent i det uppkopplade samhället. Vi tillhandahåller lösningar för mobil trafikhantering, nätverksvirtualisering och trafik-klassificering, tillsammans med inbyggda operativsystem och tjänster. Nätverksoperatörer, systemintegratörer och utrustningstillverkare förlitar sig på Enea när man skapar världsledande lösningar och tjänster. Varje dag kommunicerar tre miljarder med hjälp av de produkter som Enea har levererat. Enea är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information: www.enea.com

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2018 Enea AB.