Enea offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av obligationslånet vid Nasdaq Stockholm

Enea AB (publ) (“Enea”) meddelade den 26 februari 2018 att Enea emitterat ett seniort, icke säkerställt obligationslån om 500 miljoner kronor med en rörlig ränta om Stibor 3M + 5,25%, med förfall i mars 2021.

Bolaget har ansökt om notering av obligationslånet på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm och första dag för handel kommer att infalla inom kort. Med anledning härav offentliggör bolaget idag ett prospekt avseende obligationslånet. Prospektet finns tillgängligt på bolagets webbplats, www.enea.se, samt på Finansinspektionens webbplats, www.fi.se, samt skickas till den som begär det hos bolaget.

För mer information besök www.enea.se eller kontakta:

Anders Lidbeck, VD & koncernchef

E-post: anders.lidbeck@enea.com

Julia Steffensen, Executive Assistant

Telefon: 070 971 03 33

E-post: julia.steffensen@enea.com

Enea utvecklar mjukvara som utgör en grundkomponent i det uppkopplade samhället. Vi tillhandahåller lösningar för mobil trafikhantering, nätverksvirtualisering och trafik-klassificering, tillsammans med inbyggda operativsystem och tjänster. Nätverksoperatörer, systemintegratörer och utrustningstillverkare förlitar sig på Enea när man skapar världsledande lösningar och tjänster. Varje dag kommunicerar tre miljarder med hjälp av de produkter som Enea har levererat. Enea är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information: www.enea.com

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2018 Enea AB.