• Enea AB/

Enea släpper utvecklingsplattform för nätverksapplikationer på HP Moonshot ProLiant m800

Enea presenterade idag ”Enea Telco Development Platform”, en mjukvaruplattform framtagen i exklusivt samarbete med HP för deras serverkort ProLiant m800 i serversystemet Moonshot. Plattformen hjälper tillverkare av nätverksutrustning och nättjänsteleverantörer att separera mjukvara för nätverksfunktionalitet från underliggande hårdvara och abstraherar hårdvarukomplexiteten. Resultatet blir en integrerad helhetslösning som minskar ledtider, risker och kostnader, samt ökar återanvändbarheten vid utvecklingen av framtidens applikationer.

Plattformen är resultatet av en fokuserad strategi som förstärker Eneas världsledande position som leverantör av mjukvarulösningar för ARM-baserade processorer.

”Vi har integrerat välbeprövade och brett förekommande nyckelkomponenter som krävs i ett högtillförlitligt telekomsystem på HPs hårdvara”, sade Daniel Forsgren, SVP Product Management, Enea. ”Våra kunder kan nu fokusera på sin egen innovation och värdeskapande funktionalitet genom att luta sig mot en kompetent standardhårdvara och en mjukvaruplattform med utmärkt grad av tillförlitlighet, hanterbarhet och elastiskt systemutnyttjande.”

Det har aldrig varit enklare att rulla ut nätverksfunktionalitet, som tidigare var nödvändig att tas fram för specialhårdvara, på kommersiell standarhårdvara som HPs ProLiant m800. Enea Telco Development Platform ger ett försprång både vid mjukvarumigrering och vid framtagningen av ny mjukvara.

”HP ProLiant m800 har utvecklats från grunden med särskilt fokus på telekomanvändningsfall”, sade Susan Blocher, vice president of Business Development and Marketing, HP Moonshot. ”Tillsammans med Eneas operativsystem och Enea Elements applikationsramverk förbättras kundernas utvecklingsledtider avsevärt.”

Enea Telco Development Platform är tillgänlig för utvärdering och kommersiell användning.

För mer information besök www.enea.com/telcoplatform eller kontakta

Oskar Swirtun, SVP Marketing
Phone: +46 8 50 71 40 70
E-mail: oskar.swirtun@enea.com

Enea är en global leverantör av mjukvarulösningar som innefattar Linux- och realtidsoperativsystem, middleware, verktyg och databaser, samt konsulttjänster. Enea är en respekterad spelare i ett ekosystem kring inbyggd mjukvara och har sedan mer än fyra decennier levererat värde och hjälpt världsledande kunder att nå framgång. Varje dag förlitar sig tre miljarder människor på Eneas teknologier i en rad applikationer i flera vertikaler – från telekom- och fordonsindustri, till medicinteknik och flygindustri. Med huvudkontor i Kista har Enea verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien och är listat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm AB. Besök www.enea.com eller kontakta info@enea.com för ytterligare information.

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra® och Zealcore® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Polyhedra® Lite, Enea® dSPEED Platform, Enea® System Manager, Accelerating Network Convergence(TM), Device Software Optimized(TM) och Embedded for Leaders(TM) är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2014 Enea AB.

Citat

Vi har integrerat välbeprövade och brett förekommande nyckelkomponenter som krävs i ett högtillförlitligt telekomsystem på HPs hårdvara. Våra kunder kan nu fokusera på sin egen innovation och värdeskapande funktionalitet genom att luta sig mot en kompetent standardhårdvara och en mjukvaruplattform med utmärkt grad av tillförlitlighet, hanterbarhet och elastiskt systemutnyttjande.
Daniel Forsgren, SVP Product Management, Enea.
HP ProLiant m800 har utvecklats från grunden med särskilt fokus på telekomanvändningsfall. Tillsammans med Eneas operativsystem och Enea Elements applikationsramverk förbättras kundernas utvecklingsledtider avsevärt.