FLAGGNINGSMEDDELANDE FRÅN PER LINDBERG KLARGÖR VISSA ÄGARFÖRHÅLLANDEN I ENEA

Av hittills tillgänglig information har det inte framgått vem som stått bakom vissa större aktieinnehav i Enea. Ett flaggningsmeddelande från aktieägaren Per Lindberg har nu skapat större klarhet.

Enligt en flaggningsanmälan som Per Lindberg gett in till Finansinspektionen och som Enea fått del av motsvarar Per Lindbergs position i Enea 37,5 procent av aktierna och 4,7 procent av rösterna i Enea. Positionen inkluderar innehav via kapitalförsäkringar där Per Lindberg inte förfogar över rösträtten.

Av flaggningen framgår vidare att Per Lindbergs röstandel i Enea sjunkit till under 5 procent till följd av Eneas nyligen offentliggjorda riktade nyemission.

Anders Lidbeck, VD & koncernchef
E-post: anders.lidbeck@enea.com

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2017 Enea AB.