Gregory Singh ny chef för Enea Nordic Services

Stockholm, 30 augusti 2007 – Enea (Nordic Exchange/Small Cap/ENEA), som är en världsledande leverantör av mjukvara och tjänster för nätverk, har rekryterat Gregory Singh till posten som Senior Vice President, Nordic Services. Gregory Singh kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp. Han efterträder Patrik Holm som lämnar Enea för nya utmaningar.

Gregory har stor erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter med såväl produkt, som konsult- och tjänsteinnehåll, senast som vd för det Stockholmsbaserade it-bolaget ipUnplugged. Han har även haft ledande befattningar vid Digital Equipment, Cabletron Systems, CMA och Cygate Group.

”Med den tillväxt som i dagsläget råder på konsultmarknaden är det viktigt att vi tar tillvara alla de möjligheter som erbjuds. Gregory Singh har med sin erfarenhet och ledarskapsförmåga de egenskaper som krävs för att öka tillväxten och ytterligare utveckla vårt nordiska konsulterbjudande”, säger Johan Wall, vd och koncernchef för Enea.

Gregory Singh tillträder i september.