Enea bygger e-handelslösning åt KG Knutsson

Enea bygger e-handelslösning åt KG Knutsson Enea Business Software AB bygger e-handelsplattform åt KG Knutsson AB (KGK), vars kunder får stöd i form av en individuellt anpassningsbar e- handelsplats, med tillgång till ett fordonsregister. Den tekniska lösningen bygger på systemkomponenter från Enea. KGK utvecklar en kraftfull e-handelsplattform för sina kunder. Plattformen erbjuder möjlighet till anpassade webbar för att sälja KGK´s sortiment till slutkunderna. Systemet ger även full tillgång till ett fordonsregister för att ge snabbare och säkrare val av komponenter. Som leverantör av e-handelsplattformen har KGK valt Enea Business Software. Den färdiga lösningen lanseras under första halvåret 2002. - KGK valde Enea som leverantör då de kunde offerera oss den i särklass snabbaste tid till uppstart. Anledningen till den korta tillverkningstiden var att Enea kunde använda flera egna systemdelar säger Projektledaren på KGK. - Vi har lång erfarenhet av att utveckla e-handelstjänster för industri och handel. KGK´s tillämpning är helt i linje med både vår teknikkompetens och vår marknadsinriktning, säger Juha Juslin, VD på Enea Business Software. Den tekniska lösningen bygger i första hand på grundkonfigurationer av Eneas återanvändbara systemkomponenter Matrix och Vaktis kompletterat med specifik funktionalitet för KGK´s unika behov. Matrix ger hög flexibilitet genom sin struktur och möjlighet att publicera informationen genom ett flertal media. Komponenten ger möjlighet att bygga system med kraftfull navigering via länkar till relaterad information. Till strukturen kan sedan olika presentationer av data kopplas. Vaktis är ett rollbaserat och distribuerat behörighetskontrollsystem. Det främsta syftet med systemet är att hantera behörighetskontroll av användare i miljöer med ett stort antal system från olika leverantörer. Detta effektiviserar utvecklingen och underlättar administrationen av säkra distribuerade applikationer. Användning av dessa systemkomponenter ger en kostnadseffektiv systemutveckling och kort leveranstid. För mer information, ring VD Juha Juslin på Enea Business Software AB, tel 08 - 5071 4000, e-post juha.juslin@enea.se . Eneakoncernen erbjuder tjänster, utbildning och produkter till system- och produktutvecklare inom främst kommunikation och säkerhetskritiska tillämpningar samt övrig industri och organisationer där hög kvalité är väsentlig. Vi har över 30 års erfarenhet och vårt totalkoncept inom realtidssystem bidrar till våra kunders snabba och säkra produktutveckling för avancerade tillämpningar. Eneas världsledande realtidsoperativsystem OSE är i dag kärnan i många data- och telekomleverantörers produkter. Koncernen som idag omfattar 880 anställda finns förutom i Sverige med huvudkontor i Täby, i Finland, Tyskland, Frankrike, England, Japan samt i USA där dotterbolaget OSE Systems Inc har sitt huvudkontor i San José. KG Knutsson AB är generalagent för världsledande tillverkare och leverantörer av tekniskt högkvalitativa produkter inom fordons- och marinbranschen. Huvudkontoret ligger i Sollentuna och förutom i Sverige bedrivs även verksamhet i Norge, Finland och Baltikum. Antalet medarbetare är 650 och den fakturerade försäljningen 1,6 miljarder kr. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00640/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00640/bit0001.pdf