Enea OSE Systems får ny order från Lucent Technologies

Enea OSE Systems får ny order från Lucent Technologies Nederländska Lucent Technologies har valt att använda svenska Enea OSE Systems realtidsoperativsystem OSE i ett stort telekomprojekt. Ordern värderas till över fem miljoner kronor. Enea Data meddelade idag att det helägda dotterbolaget Enea OSE Systems har tecknat en order med Lucent Technologies. Ordern, vars värde beräknas till över fem miljoner kronor, har tecknats med Lucent i Nederländerna, men projektet kommer att omfatta utvecklare på flera olika ställen. - Vi är starkt inriktade på telekomsektorn och Lucent är en av våra viktigaste kunder, vilket gör att denna order är av stor strategisk betydelse för oss, säger Urban Lindegren, försäljningschef på Enea OSE Systems AB. - Huvuddelen av ordern är standardprodukter och uppdraget kommer därför att påverka det aktuella årsresultatet på ett direkt och positivt sätt. Realoperativsystemet OSE är utvecklat för telekomindustrin. Systemets meddelandebaserade arkitektur ger den enkelhet som krävs för att utveckla projekt som distribueras över geografiskt spridda områden, liksom även den prestanda som krävs för nästa generations kommunikationssystem. För mer information: Kia Holmquist-Ahnfelt, marknadschef, Enea OSE Systems AB, 0709-714-175, Fax: 507 140 40. Eller Åke Dovärn, VD, Enea Data, tel: 507 140 00. Se också: http://www.enea.com. Enea OSE Systems är teknikledande när det gäller realtidsoperativsystem och utvecklingsverktyg för att bygga distribuerade och feltoleranta inbäddade realtidssystem. Enea OSE Systems är ett dotterföretag till Enea Data, ett svenskt företag som grundades 1968 och som är noterat på Stockholmsbörsen. Med en personalstyrka på mer än 100 personer har den huvudsakliga verksamheten på Enea OSE Systems främst varit inriktad på utveckling av tidskritiska och mycket stabila realtidsoperativsystem samt tidsbesparande och effektiva utvecklingsverktyg. Enea OSE Systems kunder återfinns främst inom följande sektorer: telekom- och datakomföretag, processkontrollindustrin, bilindustrin, försvaret samt företag som sysslar med biomedicinsk teknologi och hemelektronik. Enea OSE Systems finns representerat med fem kontor i USA, samt har kontor i München, London och Paris. Huvudkontoret ligger i Täby, Stockholm. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00380/bit0002.pdf