ENEA skriver ramavtal med Adtranz Signal

ENEA skriver ramavtal med Adtranz Signal ENEA har skrivit ett nytt ramavtal med DaimlerChrysler Rail Systems (Signal)AB - i korthet Adtranz Signal. I avtalet ingår olika typer av konsulttjänster när det gäller teknik- assistans av utveckling av lokala manöversystem. Adtranz efterlyser främst ENEAs erfarenhet av test och verifieringsmetoder. Adtranz Signal, vars största kund är Banverket, utvecklar, marknadsför och installerar avancerade signalsystem. Adtranz har också konstruerat och levererat Sveriges största trafikledningscentraler, samt ett stort antal lokala manöversystem. Bland de pågående Adtranz-projekten ingår till exempel förbindelsen över Öresundsbron, Arlandabanan och Mälarbanan. Ramavtalet mellan ENEA och Adtranz Signal gäller konsulttjänster kring teknikassistans vid utveckling av lokala manöversystem. - När det gäller ENEA så är det främst deras konsulters erfarenhet inom områdena test och verifiering som vi är intresserade av, säger Elisabeth Ihrfors, inköpare på DaimlerChrysler Rail Systems (Signal)AB. Ramavtalet mellan ENEA och Adtranz Signal löper på årsbasis. För mer information: Lennart Lundin ENEA, telefon: 08-507 14000. E-post: lelu@enea.se Eller Elisabeth Ihrfors, Adtranz Signal , telefon 08-681 5331. ENEA:s tradition att vara ledande inom realtidsteknik förs vidare av ENEA Realtime som utvecklar avancerade system för telekom, medicin, industri och andra inbyggda tillämpningar. Systemen omfattar allt ifrån användargränssnitt och komplex systemsamverkan till realtidskärnor ofta byggda på ENEAs realtidsoperativsystem OSE. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00700/bit0002.pdf