Ola Berglund ny VD för Enea Data

Ola Berglund ny VD för Enea Data - Åke Dovärn övergår till arbetande styrelseordförande Styrelsen i Enea Data AB har utsett Ola Berglund till ny VD i bolaget. Nuvarande VD:n Åke Dovärn föreslås till ny arbetande styrelseordförande på ordinarie bolagsstämman den fjärde maj. Åke Dovärn kommer även att kvarstå som ordförande i Enea OSE Systems AB. Ola Berglund, som för närvarande är vice VD i Enea Data AB, kom till Enea Data i juni 1998 från Celsius Tech Systems. En av de första uppgifterna för Ola Berglund på Enea Data var att fungera som ett strategiskt stöd i utvecklingen och lanseringen av Eneas realtidsoperativsystem OSE. - Anledningen till att jag valde Enea var att jag delade de värderingar som fanns i bolaget och att det fanns gott om utmaningar inom verksamheten, säger Ola Berglund. Ola Berglund, som är 40 år, har en lång industriell erfarenhet som bland annat omfattar uppgifter som både säljare och köpare av konsulttjänster. Samtidigt har han en stor kunskap om ledarskap och förändringsarbete. - Enea Data har haft stora framgångar den senaste tiden, men jag ser också stora möjligheter framför oss. - Det är därför som denna uppgift känns mycket inspirerande, säger Ola Berglund. Åke Dovärn, som varit VD för Enea Data i nio år, föreslås av styrelsen till ny styrelseordförande för Enea Data. Åke Dovärn kommer även att kvarstå som ordförande i Enea OSE Systems AB. VD-skiftet sker i samband med bolagsstämman den fjärde maj. För mer information: VD Åke Dovärn eller vice VD Ola Berglund på telefon 08/ 50 71 40 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00350/bit0002.pdf