Enersize: Idag första dag för handel på Nasdaq Stockholm First North

Idag, den 15 juni 2017, inleds handeln i Enersize Oyj:s (”Enersize”) aktier på Nasdaq Stockholm First North. Aktien har ISIN-kod FI4000233317 och handlas under symbolen ”ENERS”.

Enersize genomförde under april/maj 2017 en fulltecknad nyemission som tillförde bolaget cirka 26 MSEK efter emissionskostnader, avsedd att finansiera en marknadsacceleration samt nyrekrytering inför en global marknadslansering av ett helautomatiserat analysverktyg. Vidare är emissionslikviden avsedd att finansiera ett stort antal nya kundavtal.

E-post: christian.merheim@enersize.com

Denna information är sådan information som Enersize Oyj är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 juni 2017.

Med egenutvecklad mjukvara för datainsamling och analys åstadkommer Enersize upp till 30% energibesparing i industriella tryckluftsystem. 90% av tillverkningsindustrin använder tryckluft som utgör 5% av hela världens elkonsumtion. Enersize delar förtjänsten av energibesparingen med kunden, som inte behöver betala något för lösningen utan enbart dela med sig av gjorda besparingar. Bland Enersizes existerande kunder finns bl.a. en av världens största tillverkare av plattskärmar samt välkända biltillverkare och stålverk. Bolaget har huvudkontor i Helsingfors samt ett utvecklingskontor i Lund. Bolagets kommer noteras på Nasdaq Nasdaq Stockholm First North under ticker: ENERS.  www.enersize.com

Taggar: