Enersize deltar i "China International Clean Technology Promotion Mission Tour in NETDZs"

Enersize har blivit utvald till och deltar nu i 'International Clean Technology Promotion Mission in NETDZs'  3 - 8 December 2017 som organiseras av  Green Development League of NETDZs ( National Economic & Technological Development Zones).

China har totalt 219 NETDZs som står för 14% av Kinas BNP.

Temat är "Efficiency & Green Factories" och består av 13 utvalda företag från U.S., Frankrike, Norden och Kina.

Enersize kommer presentera sin teknik för effektivisering av industriella tryckluftssystem och deltar i Tianjin, Hefei, och Changsha city där Enersize kommer presentera för lokala regeringar och industriföretag. Ca 100 lokala industriföretag deltar och Enersize representeras av vår VD, Sami Mykkänen.

Enersize är ett finskt bolag inom energisektorn. Genom en egenutvecklad mjukvara för datainsamling och analys åstadkommer Enersize upp till 30 procent energibesparing i industriella tryckluftssystem. Industriell tryckluft utgör fem procent av hela världens elkonsumtion och används i 90 procent av alla fabriker. Enersize delar förtjänsten av energibesparingen med kunden, som inte behöver betala något för lösningen utan enbart dela med sig av gjorda besparingar. Bland Enersizes existerande kunder finns bl.a. en av världens största tillverkare av plattskärmar samt välkända biltillverkare och stålverk. Bolaget har huvudkontor i Helsingfors samt ett utvecklingskontor i Lund. Bolagets största ägare är Cleantech Invest Oyj som är noterat på Nasdaq Helsinki First North och Nasdaq Stockholm First North.