Enersize ger investerarpresentation i Stockholm fredag 14 september (obs ändrad plats)

Fredagen 14 september kommer Enersize deltaga i ProHearings investerarträff i Stockholm, presentationen kommer även livestreamas. Enersize kommer även hålla en efterföljande lunchträff för större inbjudna investerare.

Observera att platsen för presentationen har ändrats och presentationen kommer hållas på GT30, Grev Turegatan 30, Stockholm.

Enersize investerarpresentation startar omkring kl 10.45 och är c:a 30 min lång inkl efterföljande frågestund. Presentationen kommer hållas av Enersize styrelseordförande Christian Merheim.

Enersize kommer även 11:45-12:45 hålla en lunchträff för större inbjudna investerare, önskar ni deltaga på lunchträffen vänligen meddela detta till prohearings i samband med anmälan.

Investerare kan delta genom att emaila till info@prohearings.com och anmäla sitt deltagande. Det går också att föreslå frågor till bolaget genom denna email. Presentationen kommer hållas på GT30, Grev Turegatan 30, Stockholm (ny plats)

Presentation och frågestund sänds även live via länk på www.prohearings.com

Presentation av Enersize (One pager) kan laddas ned på nedanstående länk.

Enersize Investerarpresentation från tidigare ProHearing 2018 kan ses på nedanstående länk.

Halvårsrapport för H1 2018 finns för nedladdning på nedanstående länk.

Tel: +46(0)708-182 853

E-mail: christian.merheim@enersize.com

Med egenutvecklad patentsökt automatiserad mjukvara för datainsamling och analys kan Enersize ge 10-50 % energibesparing i industriella tryckluftssystem. 90 % av tillverkningsindustrin använder tryckluft som utgör cirka 5 % av hela världens elkonsumtion. Bland Enersizes existerande kunder finns bl.a. en av världens största tillverkare av plattskärmar samt välkända biltillverkare och stålverk. Bolaget har huvudkontor i Helsingfors samt ett utvecklingskontor i Lund. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North under ticker: ENERS. www.enersize.com