Christer Lundin ny kommunikationschef på Eniro

Christer har en lång karriär inom kommunikationsområdet och har de senaste sju åren arbetat som senior rådgivare. Närmast kommer han från den skandinaviska byrån Geelmuyden.Kiese och Comma PR. Innan dess var han informations- och marknadschef på medieoperatören Teracom.

– Det här var en möjlighet jag inte kunde tacka nej till. Eniro gjort en imponerande omvandling, från ett analogt katalogföretag till ett digitalt mediebolag, säger Christer Lundin. Nu fortsätter förändringen för att ytterligare stärka positionen inom lokalt sök. Med vårens lanseringar av mobila och snabbare söktjänster och nya möjligheter till mobil marknadsföring för företag visar Eniro att bolaget är på rätt väg.

– Jag är mycket nöjd med att Christer har tackat ja. säger Magdalena Bonde, VD på Eniro Sverige. Vi kommer att ha stor nytta av hans tidigare erfarenheter av förändringsarbete och att kunna navigera i det digitala medielandskapet.

För mer information, vänligen kontakta:

Magdalena Bonde, vd Eniro Sverige Tel: 070 271 78 40

Christer Lundin, Kommunikationschef Eniro Sverige, Tel: 072 888 18 16

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: