De mest kopplade numren hos Eniro: 118 118

Var det vinterkräksjukan som gjorde att både Försäkrings-kassan, Sahlgrenska Sjukhuset, Östra Sjukhuset och Apoteket fanns med bland de tio vanligaste telefonnummer som telefonisterna på 118 118 kopplade göteborgarna till under november 2004?

Telefonisterna på Eniro 118 118 besvarar närmare 1 miljon samtal varje vecka. Många som ringer är på språng och vill att telefonisten skall koppla direkt till det sökta numret. Under november ville göteborgarna främst bli kopplade till följande nummer: 1. 031-739 20 00 Polisen 2. 0771-114 114 Försäkringskassan 3. 0771-41 43 00 Tidpunkten, Västtrafik 4. 0771-77 87 78 Skatteverket 5. 031-342 10 00 Sahlgrenska Universitetssjukhuset 6. 0771-450 450 Apoteket Läkemedelsupplysning 7. 0771-75 75 75 SJ Biljetter och Trafikupplysning 8. 0771-22 44 88 Nordea Kundservice 9. 0771-567 567 Skatteverket, Upplysningar 10. 031-343 40 00 Östra Sjukhuset Många nummer har anknytning till sjukvården, vilket är fallet i samtliga storstadsregioner. - Vi vet att koppling är en uppskattad tjänst, säger Helen Adolfson, informationsansvarig på Eniro 118 118. Många vill både bli kopplade och få numret sms:at till sin mobil. Båda dessa tilläggstjänster är avgiftsfria.