Deklarationstider – då ökar sökningarna på skattekontor med över 100 procent

Med några dagar kvar till deklarationen har sökningarna på skattekontor ökat med 102 procent och på deklarationshjälp med 61 procent jämfört med veckan innan.

Mest sökt på eniro.se under april var restaurang och bilprovning men skatteverket har seglat in på topplistan.

-       Sökningarna är tydligt styrda av vad vi behöver för ögonblicket. Restauranger i närheten ligger stadigt på topplistan men i övrigt ser vi tydliga trender över vad som är aktuellt. Just nu är deklarationen i fokus, säger Sara Kullgren, direktör för produkt- och tjänsteutveckling på Eniro.

Topplista eniro.se april

1. Restaurang
  2. Bilprovning
  3. Tandläkare
  4. Frisör
  5. Skatteverket
  6. Posten
  7. Bilverkstad
  8. Vårdcentral
  9. Hotell
  10. Däck

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Taggar: