Eniro - Delårsrapport: januari - juni 2004

April - juni Rörelseintäkterna ökade med 2% till 1 324 MSEK (1 300) Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) ökade med 4% till 404 MSEK (388) Periodens resultat efter skatt ökade med 12% till 168 MSEK (150) Resultat per aktie ökade med 18% till 1.00 SEK (0.85) Nyförsäljningen avseende offline i Sverige fortsätter att sjunka i samma takt som offlineintäkterna under första halvåret 2004 Tomas Franzén - ny VD och koncernchef från den 1 juni Januari - juni Rörelseintäkterna ökade med 7%  till 2 191 MSEK (2 051) Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) ökade med 2% till 603 MSEK (592) Periodens resultat efter skatt minskade med 2% till 195 MSEK (200) Resultat per aktie ökade med 2% till 1.16 SEK (1.14)     För mer information:   Tomas Franzén, VD och Koncernchef, tel. 08 - 553 310 01, mobil 070-333 63 20   Mats Lönnqvist, tf Finansdirektör Tel. 08-634 70 23, mobil 070-591 55 63   Boel Sundvall, Informationsdirektör Tel. 08-634 70 06, mobil 070-560 60 18, boel.sundvall@eniro.com   Eniro är det ledande medieföretaget i Norden med sökkanaler där köpare och säljare möts. Kataloger, cd-rom, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster hjälper användarna att enkelt hitta vad de söker och blir därigenom effektiva marknadsföringskanaler för annonsörer.Eniro är verksamt på 17 marknader i Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsattes 4 808 MSEK* och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Eniroaktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004.   Hela rapporten inklusive tabeller kan laddas ner från medföljande länk: