Eniro: 118 118 lämnar uppgift via mejl

Eniro: 118 118 lämnar uppgift via mejl Eniro 118 118 utökar servicen och erbjuder nu sina kunder att ta emot begärda uppgifter via e-mejl. Genom att uppge en mejladress, kan kunden få namn, adress och telefonnummer skickade till sig. Om kunden vill ha flera telefonnummer, namn eller adresser skickas dessa uppgifter i samma mejl. - Våra kunder har efterfrågat att få uppgifterna skickat i mejl, säger Lars Östman, produktchef på 118 118. Vi strävar efter att anpassa oss efter marknadens behov och är glada över att kunna utöka vår service. Mejltjänsten är kostnadsfri och ingår i ordinarie samtalstaxan. Ett samtal till 118 118 kostar 4,25 kr i startavgift plus 11.25 kr per minut. Som tidigare kan kunden även få uppgiften uppläst eller skickad via sms. 118 118® ett nummer - mängder av upplysningar Eniro 118 118 är Sveriges mest anlitade nummerupplysning med över 50 miljoner förfrågningar per år. Här finner man privatpersoner, företag, myndigheter och organisationer. Det finns 13 miljoner nummer i databasen. Framkoppling och informationen via SMS ingår i priset. Eniro 118 118 erbjuder även tjänsterna 118 118 sms, utlandsupplysning, 118 8 88 Autosvar(TX), 118 118 Online(TX) samt Texttelefoni och Personlig väckning. För mer information: Lars Östman, 070-589 85 08, lars.ostman@eniro118118.se Eniro är det ledande medieföretaget i Norden med sökkanaler där köpare och säljare möts. Kataloger, cd-rom, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster hjälper användarna att enkelt hitta vad de söker och blir därigenom effektiva marknadsföringskanaler för annonsörer. Eniro är verksamt på 17 marknader i Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsattes 4 808 MSEK* och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Eniroaktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT20220/wkr0001.pdf