Eniro 118 118 tecknar avtal med Ålands Mobiltelefon AB

Eniro 118 118 AB har tecknat ett avtal med Ålands Mobiltelefon AB som innebär att deras kunder på Åland får tillgång till Eniro: 118 118 sms.

Avtalet innebär att Ålands Mobiltelefon AB, som första utländska mobilföretag, kan erbjuda sina kunder svensk nummerupplysning via sms. Kortnumret för deras kunder är 16481. - Ålänningarna pratar helst svenska och har affärsmässigt starka band med Sverige, därför är de väldigt positiva till att få tillgång till Eniro 118 118:s tjänster, säger Richard Döös, som är produktchef för 118 118 sms. 118 118 sms gör det möjligt för mobilanvändarna att sms:a sina förfrågningar till 118 118 och därmed få tillgång till samma databas som 118 118:s telefonister. I den finns 13 miljoner uppgifter om personer, företag och organisationer i Sverige. Det går även bra att söka svenska uppgifter via 118 118 sms om man har ett svenskt mobilabonnemang och vistas utomlands. - Vi är glada över att ha fått det första utländska mobilföretaget till 118 118 sms och över att kunna ge dem olika alternativ för att komma i kontakt oss, säger Richard Döös.