Eniro är störst på nätet

Nu är Eniros nätverk störst på nätet i Sverige. Med sajterna eniro.se, gulasidorna.se och passagen.se slog företaget sverigerekord under juni. Hela 5,5 miljoner unika webbläsare valde att surfa med Eniro.

I hård konkurrens med Aftonbladet och msn tar Eniro steget upp till toppen. Hela 5,5 miljoner unika webbläsare besökte Eniros sajter i juni*. Jämfört med samma månad 2003 har antalet unika webbläsare i Eniros nätverk ökat med mer än 29 procent. - Det är fantastiskt att nå så en stark position i tuff konkurrens med andra väletablerade internetmedia, säger Cecilia Geijer-Haeggström, chef för Internet och mobiltjänster i Eniro AB. Det här är resultatet av ett målmedvetet och offensivt arbete inom hela Eniro. * Enligt Gallup/RedMeasure (KIA Index) juni 2004. eniro.se är en välbesökt ettåring som under våren har lanserat flera nya tjänster, bland annat Eniro Jobbsök och Eniro Köp & Sälj. Nyligen korade tidningen Internetworld Eniro.se till Sveriges bästa webbsajt i kategorin nyttosajter. Eniro hamnade dessutom på sjätte plats på Topp 100 listan. gulasidorna.se är webbplatsen där köpare och säljare möts. Förutom företag och myndigheter över hela Sverige finns här också kommun- och landstingsinformation. Gula Sidorna finns även som egen flik på eniro.se. passagen.se är Eniros största produkt på nätet. Varje månad besöks portalen av cirka 3,5 miljoner användare i åldern 21-49 år. Passagen har cirka 2,3 miljoner medlemmar. För mer information: Cecilia Geijer-Haeggström chef för Internet och mobiltjänster i Eniro AB, telefon 070-649 19 05 Kommunikationsavdelningen, Eniro AB, telefon 0706-88 93 95 Eniro är det ledande medieföretaget i Norden med sökkanaler där köpare och säljare möts. Kataloger, cd-rom, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster hjälper användarna att enkelt hitta vad de söker och blir därigenom effektiva marknadsföringskanaler för annonsörer. Eniro är verksamt på 17 marknader i Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsattes 4 808 MSEK* och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Eniroaktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004.