Eniro-barometern*: Volvo toppar listan - populäraste bilen bland nätsurfare

Volvo är den populäraste bilen bland personer som söker information på eniro.se. Det visar Eniro's Tema Topp 10-lista över bilar. På andra plats kommer Ford, följd av Honda på tredje plats.  - Det är mycket glädjande att Volvo behåller sin ställning som Sveriges populäraste bil. Förklaringen är sannolikt att vi inte enbart är marknadsledande när det gäller försäljning av nya bilar, utan även att Volvo är oerhört attraktiv som begagnad bil, säger Bo Larsen, Presschef vid Volvo Personbilar. Topplistan utarbetas automatiskt genom att alla sökord inom ett givet tema sammanställs och räknas.   -Topplistan är en av många tjänster som vi samlat på eniro.se. På sajten kan användaren söka i Gula sidorna, privatpersoner, hitta kartor- och vägbeskrivningar samt använda Internets mest omfattande bild- och webbsök från vår samarbetspartner Google, säger Christer Pettersson som är chef för Eniros söktjänster.  Mest sökta bilar v.46 1 Volvo 2 Ford 3 BMW 4 SAAB 5 Audi 6 Honda 7 Opel 8 Toyota 9 Chevrolet 10 Nissan           *Eniro-barometern är periodvisa sammanställningar av tema-topplistor över användarnas sökningar på Eniros tjänster. Topplistorna visar vad användarna oftast söker på inom det givna temat.