Eniro beamar nummer från iPad till mobil

Nu blir det enkelt skicka telefonnummer från iPad till mobilen.

När man tagit fram ett telefonnummer via Eniros iPad-app kan man sömlöst skicka numret till sin mobil (iPhone och Android). Numret överförs till telefonens display och du väljer om du vill ringa eller spara numret.

-       iPaden är perfekt när man exempelvis vill upptäcka en ny restaurang i ett område. Nu gör vi det enklare att ringa utan att behöva knappa in numret igen, säger Sara Kullgren, direktör för produkt- och tjänsteutveckling på Eniro.

Det går att koppla ihop flera telefoner med iPaden. De innebär att en person i familjen kan leta upp ett nummer och sedan skicka det till en annan familjemedlem som exempelvis sitter i bilen och inte kan leta fram ett nummer.

Så här fungerar det:

-       första gången måste du registrera din telefon, gå in i Eniro-appen via mobilen och välj inställningar (iPhone och Android)

-       välj ”anslut till iPad” och ”skapa kod”

-       i iPaden väljer du det nummer du vill – välj ”ring från mobil”

-       ange koden från telefonen för att lägga till din mobil

-       nu sker en sömlös överflytt av nummer mellan iPad och mobil

Eniros huvudappar har laddats ner 1,3 miljoner gånger i Skandinavien. 2013 utsågs Eniros-app till Official Honoree i kategorin Utilities & Services vid Webby Awards.

Eniro för iPhone och iPad: http://itunes.apple.com/se/app/id284967245?mt=8

Eniro för Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eniro

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, press- och PR-chef: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Taggar: