Eniro bjuder in till telefon-konferens i samband med niomånadersrapporten

Eniro bjuder in till telefon-konferens i samband med niomånadersrapporten Eniro presenterar sin niomånadersrapport för perioden januari - september 2001 den 30 oktober. Rapporten kommer att offentliggöras genom ett pressmeddelande och kommer att kunna laddas ned från företagets hemsida, www.eniro.com. Kl 14.30 svensk tid den 30 oktober anordnas en telefonkonferens för analytiker och journalister med Lars Guldstrand, koncernchef och vd, samt Lennart Bernard, finansdirektör. Kommentarer på niomånadersapporten beräknas till ca 20 minuter, därefter finns tid för frågor. Telefonnummer: +44 208 781 0576 Kodord: Eniro AB Telefonkonferensen kan sedan avlyssnas via telefonnr: +44 208 288 4459. Kod: 634 322 eller på Eniros hemsida via länk fram till och med den 6 november. Om du vill delta i telefonkonferensen ser vi helst att du anmäler dig till Terese Neivelt, Corporate Communication, antingen via e-post på terese.neivelt@eniro.com eller på telefon 08-634 70 09, innan konferensen börjar. För mer information: Anna-Carin Gripwall, Informationssdirektör Eniro AB, +46-8-634 70 04, +46 70 349 30 64 www.eniro.com Eniro AB är norra Europas ledande katalogföretag, offline och online. Verksamheten omsatte 3 mdr SEK 2000 och visade ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 891 MSEK. Sedan börsnoteringen den 10 oktober år 2000 har bolaget gjort sex förvärv som adderar ca 1,2 miljarder SEK till koncernens omsättning. Eniro har verksamhet i 23 länder och har idag ca 4 000 medarbetare. Totalt tillhandahåller Eniro 800 katalogtitlar, som distribueras i ca 35 miljoner ex. Antalet sökningar via Eniros Online-tjänster under år 2000 uppgick till 65 miljoner. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00830/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00830/bit0002.pdf